5 általános AdWords-hiba, amit ne kövess el

Az AdWords remek eszköz lehet számodra, hogy elérd a potenciális ügyfeleidet, akik pontosan arra keresnek rá, amit Te tudsz nyújtani nekik. Viszont éppen azért, mert hatalmas ereje van és kiváló lehetőséget nyújt számtalan vállalkozás számára, nem is annyira egyszerű kezelni.

A helytelen beállításokkal rengeteg pénzt veszíthetsz. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük Neked az 5 leggyakoribb AdWords-hibát, amit mindenképp kerülj el az ideális eredmények érdekében.


1. Nem a megfelelő kulcsszóegyezési típust használod

Számos lehetőség közül tudsz választani, amikor az egyezési típusokról van szó. Ennek megfelelően tudod beállítani a hirdetéseidet, és ez befolyásolja azt is, hogy végül mennyit fizetsz értük.

Alapvetően négyféle egyezés közül választhatsz:

általános egyezés: az alapértelmezett beállítás, a hirdetések ez esetben megjelennek akkor is, ha elgépelések, szinonimák vannak a beírt kifejezésben,

általánosegyezés-módosító: esetében azoknál a kereséseknél jelennek meg a promócióid, amelyek tartalmazzák a módosított kifejezést, de szinonimákat nem,

kifejezésegyezés: használatakor a hirdetések akkor jelennek meg, ha a kifejezést, vagy annak közeli változatát írják be,

tökéletes egyezés: esetén akkor fogják látni a reklámod, ha pontosan az adott szókapcsolatra keresnek rá.

adwords-kulcsszavak

2. Nem alkalmazod a negatív kulcsszavakat

A magas átkattintási arány csak akkor kedvező számodra, ha a megfelelő emberek generálják. Ez alatt azt értjük, hogy hiába látogat el sok ember az oldaladra, ha végül nem vásárolnak Tőled. Ideális esetben azok a potenciális fogyasztók kattintanak a hirdetésedre, akik ténylegesen arra kerestek rá, amit Te tudsz nekik nyújtani.
Éppen ezért javasolt kizáró egyezéseket megadnod. Egy egyszerű példa: ha cipőüzleted van, és mindenféle színű lábbeli kapható nálad, kivéve barna, akkor megadhatod ezt a szót negatív kulcsszóként. Így hiába keres rá valaki, hogy „barna cipők”, nem fog neki megjelenni a hirdetésed.
Mindenképp érdemes egy ezeket a szófordulatokat tartalmazó listát összeírnod, így sok pénzt spórolhatsz meg a felesleges kattintások kikerülésével.

3. A hirdetéseid nincsenek összekötve megfelelő érkeztetési oldallal

Minél jobb élményt nyújtasz a felhasználók számára, annál nagyobb az esélye, hogy végül nálad vásárolnak majd. Amikor rákattintanak a hirdetésedre, nagyjából már van egy elképzelés a fejükben arról, hogy mit szeretnének látni az adott linken.
Csalódást okozhat számukra, ha végül nem azt kapják, amire számítottak, és emiatt Te is elveszíthetsz potenciális ügyfeleket. A legjobb, ha minden külön kampányod számára készítesz egy landing page-et, így sokkal könnyebben generálhatsz majd konverziókat a hirdetéseiddel.

4. Nem hozol létre hirdetési csoportokat

A hirdetési csoportok segítségével rendezheted egy helyre a kulcsszavakat, illetve az azokra megjelenő hirdetéseket. Fontos őket kategorizálni, hiszen minél több csoportot hozol létre, annál nagyobb az esélye, hogy az illető pontosan azt fogja látni, amire keresett.
Nincsenek rá bevált módszerek, mi szerint a legjobb szortírozni őket, de a legtöbbször terméktípus, demográfiai adatok szerint szokták, illetve kulcstényező lehet még a probléma, amire a felhasználó megoldást keres.

5. Nem használod a hirdetésbővítményeket

A hirdetésbővítmények lehetőséget adnak, hogy a hirdetéseddel együtt plusz információk jelenjenek meg az üzletedről, pl. a telefonszám, a cím, az értékelések, amiket a vásárlók adtak.
Ez különösen hasznos lehet, hiszen amikor az adott hirdetési szöveget írod, korlátozott számú karakter áll rendelkezésedre. A hirdetésbővítmények segítségével kompenzálhatod ezt, valamint kiemelkedhetsz a versenytársaid közül is, és nem kerül plusz költségbe sem.

Ha tetszik, kérjük oszd meg

Kezdjük el a közös munkát, kérje díjmentes ajánlatunkat

Ajánlatkérés »