3 hiba, amit el kell kerülnöd, ha a közösségi oldalakat eredményesen akarod használni

A közösségi média teljesen behálózza az életünket. Jelen van a munkánkban, a politikában, fontos szerepet játszik a hírek terjesztésében, segít a kapcsolattartásban és így tovább. A közösségi oldalakat használók száma évről-évre növekszik.
A közösségi marketing vagy social marketing ma már elengedhetetlen része egy jól tervezett marketingstratégiának kis és nagy vállalkozásoknál is.
Talán azt gondolod, ne már, ez csak közösségi média, mennyire lehet nehéz? A válasz pedig, az, hogy egy márkának, egy vállalatnak nagyon is nehéz.
Nem véletlenül alakultak vállalkozások arra célra, hogy márkák, hírességek és cégek közösségi oldalait kezeljék és vigyék sikerre.
A folyamatosan fejlődő és változó közösségi média mindig új lehetőséget nyújt, hogy elkötelezetté tehesd a célközönséged.

Azonban ha helyt akarsz állni, naprakésznek és agilisnek kell lenned, gyorsan kell tanulnod, és a hibákat villámgyorsan kell kijavítanod.
A jó hír, hogy egy okos, részletesen kidolgozott stratégiával a legtöbb és leggyakrabban elkövetett social marketing hibát elkerülheted.
Most megmutatjuk, hogyan kerülheted el azt a három általános hibát, amit már sokan elkövettek, pedig nem lett volna szabad.


1. Ne vágj bele hosszú távú stratégia nélkül!

Ha eredményes akarsz lenni a közösségi média felületein, akkor szükséged van egy részletesen kidolgozott stratégiára.

Sok vállalkozás csak úgy beleveti magát a közösségi marketingbe, és értetlenül csóválják a fejüket, amikor nem jönnek az eredmények. Ha egyáltalán tudják, hogy milyen eredményt akartak elérni.
A közösségi marketing sikeres felépítéséhez szükséged van rövid és hosszútávú tervekre is.

Nagy hangsúlyt kel fektetned a tartalomfejlesztésre, készítened kell egy naptárat, amiben vezetheted, hogy mikor miről írsz, posztolsz, össze kell egyeztetned az ügyfélszolgálatod és a közösségi oldalad működését, fel kell készülnöd a posztjaid monitorozására, az eredmények mérésére és elemzésére is.

Ha nem elemzed a lépéseidet, nem látod, milyen területeken fejlődtél, és milyen területeken kell jobbnak lenned, így azt sem tudhatod, hogy a posztjaiddal és a tevékenységeddel elértél-e bármit is.

Ha nem vagy még járatos a közösség oldalak kezelésében és sikeres üzemeltetésében, keress szakembert, aki segít kialakítani a márkád online megjelenését és a növekedés stratégiáját!

A megfelelő szakember segítségével lépésről lépésre haladhatsz, és biztos lehetsz benne, hogy minden egyes lépés közelebb visz a célod eléréséhez.

A közösség marketinggel kapcsolatban azonban türelmesnek kell lenned. Sok vállalkozó nagyon türelmetlen, és a lehető legrövidebb idő alatt akarja a legnagyobb rajongótábort összegyűjteni. De hiába van sok követőd, ha nem tudod aktivizálni őket, és minden próbálkozásod ellenére nem járulnak hozzá a bevételeid növekedéséhez.

2. Ne hangosbemondónak használd a közösségi oldalaidat!

A vásárlók kritikusak a közösségi oldalakon. Minőségre, hasznos tartalomra vágynak, nem pedig kéretlen reklámokra és értékesítő szövegekre. Ettől persze használhatod a közösségi médiát arra, hogy felhívd a figyelmet egy új megoldásra, új termékre vagy szolgáltatásra, de ügyesnek kell lenned.

Ahhoz, hogy elérhesd a céljaidat, úgy kell gondolkodnod, ahogy a vásárlóid is gondolkodnak. Tudnod kell mi érdekli őket és mire van szükségük.
Ezért arra kell törekedned, hogy valamilyen értéket adj a követőidnek; ez az érték lehet egy jó tanács a problémájukkal kapcsolatban, valamilyen új ismeret, amivel a tudásukat gyarapíthatják, esetleg egy humoros vagy megható történet, amire később is emlékeznek.

Ha nem vagy érdekes, és csak gépiesen értékesíteni akarsz, könnyen elveszítheted a követőid és a bevételeid egy részét.
Vegyél részt azokban virtuális beszélgetésekben amelyek érintik a márkádat és a szakterületedet! Reagálj a felhasználók jelzéseire, kérdéseire, problémáira! Így könnyebben szerezhetsz olyan követőket, akik később hozzájárulnak a bevételeid növekedéséhez.
A közösségi felületekre sokan még mindig csak egyirányú kommunikációs csatornaként tekintenek, és ezzel hatalmas lehetőségektől fosztják meg magukat.
Ha több száz követőből csak 1-2 emberhez jut el egy üzenet, az egyáltalán nem szolgálja a vállalkozás fejlődését.

Figyelj tehát a visszajelzésekre, és légy aktívan részese az online közösségi életnek!

1479978458_941_fb_(1)

3. Ne feledd, hogy ami tegnap működött, az nem biztos, hogy holnap is működik!

Az új fejlesztések nem csak azt teszik lehetővé, hogy a fizetős közösségi marketing és az ügyfél alapú marketing (ABM) használatával a szakemberek jobban megértsék a célközönséget, és relevánsabb üzeneteket fogalmazzanak meg, hanem azt is, hogy az üzenet a legmegfelelőbb időben jusson el a címzettekhez.
Az egyedi beállítások és a személyre szabás biztosítása egyre inkább alapelvárássá válik, ezért a különböző platformoknak úgy kell fejlődniük, hogy biztosítani tudják a felhasználóknak a rugalmas tartalomfogyasztást.

De ez mit jelent azoknak a szakembereknek, akik a közösségi marketinggel foglalkoznak?
Amennyiben a márkák áttörést akarnak elérni, meg kell érteniük, hogyan szólíthatják meg, és hogyan kötelezhetik el a célközönségüket.
Sokan úgy építik fel a stratégiájukat, hogy arra fókuszálnak, hogy a célközönségük jelenleg milyen felületeken van jelen. Ez egy alappillérnek megfelel, azonban nem biztos, hogy aki ma jelen van az egyik felületen, az holnap is ott lesz.

Nem kell minden közösségi felületen jelen lenned. Azonban érdemes figyelemmel követni a social média világának híreit, és megérteni, hogy a felhasználók miért választanak olyan közösségi oldalakat, ahol te még nem vagy jelen.
Ha azt szeretnéd, hogy a közösségi média stratégiád sikeres legyen, olyan alapokat kell lefektetned, amelyekkel elkerülheted, hogy a problémák elhatalmasodjanak akár a folyamat elején, akár a végén.

Mindenekelőtt olyan világos célt kell meghatároznod, amit egyértelmű lépésekkel el lehet érni. A célok meghatározása mellett egy módszert is választanod kell, ahogyan majd az eredményeidet méred.

Meg kell ismerned a célközönségedet; tudnod kell, mire vágynak, és ha ezzel megvagy, úgy kell alakítanod a kommunikációdat, hogy az ő szükségleteikre, vágyaikra, problémáikra fókuszálsz, nem pedig az értékesítésre.

A rugalmasság a fejlődésed egyik legfontosabb eszköze! A közösségi oldalak folyamatosan fejlődnek, a célközönséged, lehet, hogy ma még ugyanazon a felületen van jelen, ahol te is, de nem biztos, hogy ez holnap is így lesz.

Tanuld meg az alapokat, ismerd a célközönséged, fejlődj együtt a közösségi oldalakkal és a siker tárt karokkal vár majd!

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat