Ebben a cikkben összegyűjtöttünk néhány olyan kulcsfontosságú változást és trendet, amelyeket a vállalkozásoknak érdemes figyelemmel követni az idei évben. Ezek az innovációk előnyt jelenthetnek a versenytársakkal szemben, és segíthetnek piaci előnyre szert tenni.
AI eszközök
A közösségi médiában az AI (mesterséges intelligencia) eszközök egyre inkább személyre szabott ajánlásokat tesznek lehetővé a felhasználók számára, széles körű adatok alapján. Ezt különösen jól láthatjuk a TikTok platformján, de várhatóan az idei évben a Facebookon és az Instagramon is egyre inkább teret nyernek ezek a technológiák. Emiatt a videós tartalmak, különösen az Instagram Reels funkciójának használata, fontosabbá válik, hogy a tartalmak szélesebb közönséghez jussanak el.
A mesterséges intelligencia integrálása a marketingstratégiában, mint elemzési eszköz, is elengedhetetlen lesz. Az AI-algoritmusok képesek nagy mennyiségű ügyféladatok elemzésére, mintázatok és trendek felismerésére, lehetővé téve a marketing szakemberek számára, hogy sokkal személyre szabottabb hirdetésekkel célozzák meg célközönségüket .
Ezek az AI vezérelte eszközök és algoritmusok olyan adatelemzésre és fogyasztói magatartás előrejelzésére képesek, amelyek emberi erőfeszítéssel nehezen kivitelezhetők. Az AI automatizálása és integrálása segíti a vállalatokat a célzottabb marketing kampányok megvalósításában, valamint javítja az ügyfelek elkötelezettségét és a konverziós arányokat.
Közösségi média platformok újításai
A különböző közösségi média felületek mindig frissítésekkel állnak elő, ezért megéri őket árgus szemmel követni. Az eddigi meglévő funkcióikban valószínűleg ők is fognak újításokat hozni, amelyek jobban integrálják magukba az AI-t.
A Facebooknál ilyen lehet az üzleti üzenetküldő eszközök kiemelése, ilyen a “Click to Message Ads” funkció előtérbe kerülése, amely lehetőséget nyújt arra, hogy rögtön az üzletnek írunk a kérdésünkkel kapcsolatban.
Az Instagram applikációjának a Threads-nek az elterjedése, mely az X vagy régebbi nevén Twitter nagy versenytársa lehet. Európában is már elérhetővé tették. Egyre több funkciót vezetnek be, valamint a reklámok és hirdetések is lassan megjelenhetnek így érdemes szem előtt tartani.
A TikTokon a már ázsiában bevezetett “Közelben” funkció elérhetővé válása. Ennek a lényege, hogy a felhasználó, ha arra a fülre kattint, akkor a hozzá helyrajzilag közelben készült videók lesznek az előtérben. Ez az üzletek számára rendkívül jó lehetőség, hogy a platformon sok embert elérjenek akik a célközönségükbe tartoznak.
Hangalapú keresés
Az emberek egyre többször használják a telefonjukon és egyéb elektronikus eszközükön az Alexa, Siri és a Google Assistant segítségét. Emiatt szükséges felismerni, hogy változtatni kell a SEO-n, hogy könnyebb legyen a hangalapú keresés alapján megtalálni az üzleteket. Így egyre több hosszabb kulcsszavakat kell használnunk, valamint természetes nyelvi kifejezésekre is kell találni megoldást. Ezekkel a módosításokkal a vállalkozások gyorsabban növelhetik az esélyt arra, hogy megjelenjenek a hangalapú keresési eredmények között.
Adatvédelem megerősítése
Az egyre szigorúbb adatvédelmi szabályok miatt prioritást kell élveznie, annak hogy ezeket beiktatjuk és betartjuk őket . A fogyasztók egyre tudatosabban használják az internetet, így a vállalkozásoknak kiemelten figyelni kell az adatbiztonságra és az átlátható marketing gyakorlatokra is. A GDPR vagyis általános adatvédelmi rendelet betartása ezen belül is kiemelten fontos, hiszen ennek mindenképpen meg kell felelni.
Befektetés a digitális marketing eszközökbe
Ahhoz hogy 2024-ben is a toppon legyünk, fontos, hogy a technológiával lépést tudjunk tartani. Ezért az olyan marketing eszközök beszerzése, amelyek adatelemzésekre és automatizálásra képesek, rendkívül fontos lehet. A vállalkozásoknak be kell fektetni ilyen szakemberek felvételébe, akik mint AI, SEO, tartalomkészítés és adatelemzés tudnak foglalkozni, hiszen ők lesznek azok akik lépést tudnak tartani a folyamatosan változó digitális világban.
Az automatizálási hirdetési lehetőségek rendkívül relevánsak lesznek hiszen a személyre szabott hirdetésekkel gyorsabban el lehet érni a célközönségünket. Ezen automatizált platformok kihasználásával optimalizálni lehet hirdetések elhelyezését és a költségkeret maximális hatás elérését. Ez a hirdetés algoritmusokra és valós idejű ajánlattételre támaszkodik, hogy a hirdetés készlet vásárlásának és eladásának automatizálása tökéletes legyen. Ez teszi lehetővé azt, hogy a meghatározott demográfiai csoportokat, érdeklődési köröket, valamint viselkedéseket célozzák meg, úgy, hogy azt az emberek a megfelelő időben lássák. Ezek jelentősen növelik a digitális marketing kampány hatékonyságát, hiszen személyre szabott üzeneteket küld nagy méretekben.
Fontos még kiemelni a hirdetésblokkoló technológiák által jelentett kihívásokat, hiszen egyre több felhasználó tölt le olyan alkalmazásokat , amelyek az internetről érkező hirdetéseket blokkolják. Ez a vállalkozások számára lehetőséget ad arra, hogy innovatív módon teremtsen a közönségükkel kapcsolatot.
Előrelátható trendek
Az e-kereskedelem beépülése a közösségi médiába egyre nagyobb figyelmet kaphat, hiszen ez nem csak a fogyasztók kényelmét szolgálja, hanem egy olyan hatékony lehetőséget is ad a vállalkozások számára, ahol gyorsan tudnak új vevőkört szerezni és növelni az összértékesítésünket. A közösségi média felületekben rejlő lehetőségek felisemerése ilyen szempontból fontos lehet, hogy élen tudjunk maradni az adott piacon.
A videós tartalmak is egyre jobban fogják dominálni a közösségi média minden felületét, úgyhogy érdemes érdekes innovatív termék bemutatókra figyelni, vagy bepillantást nyújtani az embereknek a kulisszák mögé. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy mélyebb és személyesebb szinten tudjunk a közönségünkkkel kapcsolatba kerülni. A videótartalmak beépítése a marketingstratégiába elősegíti az elkötelezettséget és a márka iránti érdeklődést is.
A harmadik ilyen lehetőség pedig a mobilra optimalizálás előtérbe helyezése. Ez magába foglalja a különböző képernyőmérethez zökkenőmentesen alkalmazkodó reszponzív weboldalak kialakítását valamint a mobilaklamazás-fejlesztésébe való befektetést. A mobilközpont vállalkozások javíthatják a felhasználói élményt és hatékonyan kapcsolatba léphetnek a célközönségünk is.