Mit szólnál hozzá, ha néhány tippel versenyelőnybe kerülhetnél a vállalkozásoddal vagy csak némi odafigyeléssel nagyobb nyereségre tehetnél szert? Szerencséd van, hiszen 2017-re nem csak a trendek változnak pillanatok alatt, de szinte sci-fi módjára lehet megjósolni és megvalósítani a marketing - és a közösségi média jövőjét.
Noah Kagan, a Sumo és az AppSumo.com vezetőjeként többféle marketing technológiával kísérletezett már a banálistól az egészen monumentális megoldásokig; a legjobb tapasztalatait a The Science of Social Media online podcast sorozatának 55. részében osztotta meg.
Optimalizáld a hozzáférést a többi eszközön
Több olyan oldal is van, amely máshonnan vesz át tartalmakat, forrás megjelölésével, de ezek közvetítése Facebookon keresztül “bérlésnek” minősül, ugyanis a közösségi oldal nem feltétlenül ellenőrzi a tartalom kimenetelét, ezzel szemben a weboldalas blogolásnál ennek az ellenkezője történik.
2017-ben a marketingesek több olyan médium kifejlesztésére törekednek, amelyeken keresztül a vállalkozás kommunikálhat, kapcsolódhat az ügyfeleihez.
Következő lépés: az egyéni marketingkommunikáció
A tökéletes üzenet, a megfelelő embernek, a legjobb időben, már a csapból is ez folyik, de nagy igazság. Ez az, amiben sok tapasztalt marketingszakember reménykedik a tevékenységei során.
A tökéletes üzenet átadása nélkül az üzenet elveszik a fogyasztói információk tömkelegében. Érdemes egyéni marketingtervek kialakításán gondolkozni, hiszen azok csökkenthetik a fölös költségeket és növelhetik a kampányok hatékonyságát.
Fontos, hogy mindig képben legyél az aktuális marketing trendekkel, ezt a tényt alátámasztja a Harvard Business Review is, amely szerint a megfelelő testreszabás az eredeti befektetés akár ötszörösét-nyolcszorosát hozhatja vissza.
Egy hétköznapi példánál maradva: a Facebook hirdetések segíthetnek abban, hogy egy ember eltaláljon az étterembe, de egy testreszabott, marketing hátterű üzenettel, kedvességgel, plusz szolgáltatásokkal nem kizárt, hogy törzsvendég és nem csak egyszeri látogató lesz belőle.
A botok kihasználása
A marketing egyik legizgalmasabb határa a marketing botok térnyerése. Ha a botok definícióját kérdeznéd, akkor azt mondhatnánk, hogy olyan szotfverek, amelyek automatizált feladatokat futtatnak az interneten.
Ismétlődő feladatokat látnak el, olyanokat is, amelyek egy ember számára nem feltétlenül lennének lehetségesek. Kagan egy kissé tartott ezektől az automatizmusoktól, de be kellett látnia, hogy bizonyos dolgoknak így kell működniük.
Az emberek írnak, blogokat hoznak létre, grafikákat készítenek, személyre szabott tartalmat biztosítanak a felhasználóknak, e-maileket küldenek, ütemeznek a közösségi médiákban és válaszolnak a felhasználói kérdésekre.
Ugyanezt egy bot is képes lenne ellátni, akár csak alap szinten. Ugyanúgy, ahogy a számítógépes kézírás automatizálva lett, úgy halad a technológia a marketing irányába is, ehhez pedig alkalmazkodnunk kell.
Érdemes lehet az alapvető botfunkciókkal kísérletezni és tudatosan megfigyelni, hogy ennek hatására miként alakul a weboldalunk látogatóival való kommunikációnk.
Folyamatos minőségi tartalmak
A minőség legyen előrébb a mennyiségnél,hiszen több márka is sok, felületes tartalmat publikál, amivel nem biztos, hogy minden esetben célt érnek. Ha a kisvállalkozásoktól a nagyvállalkozásokig mindenki kiemelt fontosságot tulajdonítana és befektetne a minőségi tartalmakba, azzal sokat tenne a tudatosság és az értékesítés irányába.
A minőségi tartalom nem csak 4000 karakteres cikket, de podcasteket, videókat, inforgrafikákat is jelent, bármennyire akarnád, nem tudod kikerülni, a siker érdekében ezzel a témakörrel igencsak alaposan foglalkoznod kell.