Amennyiben a cégednek elegendő vásárlót sikerül bevonzania tartalommarketinggel (pl. blogok, videók, hírlevelek, SEO, közösségi média), még akkor is előfordulhat, hogy időnként a hagyományos eszközökhöz kell nyúlnod kiegészítésként. Ezzel mindaddig nincs is gond, amíg jól csinálod.
Egy igényesen összeállított, megfelelő célcsoporthoz eljuttatott értékesítési e-mail hatékony módszer lehet új fogyasztók szerzéséhez. Amennyiben viszont nem megfelelően van megfogalmazva, és semmilyen értéket nem közvetít a közönséged felé, könnyen a spam mappában landolhat.
Hogyan tudod megállapítani, hogy az üzeneted hatékony értékesíti eszköz, vagy csupán kéretlen levélszemét?
Mai bejegyzésünkben összegyűjtöttünk 14 olyan jelet, amely azt bizonyítja, hogy a leveled bizony spam.
1. Az e-mail nem tartalmazza a címzett keresztnevét
Az emberek nem kapják fel a fejüket egy olyan levélre, amely általános megszólítással kezdődik. Amennyiben nem szólítjuk meg őket név szerint, biztosak lehetnek abban, hogy a küldemény nem személyre szabottan nekik szól.
2. Nem képvisel semmilyen értéket
Az általános leírások senkit sem érdekelnek, nagyon fontos, hogy helyette valami olyanról tájékoztassuk a potenciális kuncsaftot, ami számára is értékes és hasznos lehet.
3. Nem személyre szabott
Manapság már könnyedén megengedhetjük magunknak, hogy a közösségi média site-ok segítségével egy kis kutatómunkát végezzünk, így a címzett valóban olyan levelet kaphat, amire felfigyel majd.
4. Nem veszi figyelembe az illető beosztását
Még testre szabottabb üzenetet küldhetünk, ha odafigyelünk arra is, az adott célszemély milyen vállalatnál, milyen pozícióban dolgozik. Így kitérhetünk arra is, milyen trendek vannak épp kialakulóban az adott iparágban.
5. Az e-mail csak egy kérdésből áll
Nem elég csupán lényegre törően rögtön a dolgok közepébe vágni, meg kell indokolnunk, miért éppen ránk szánja az idejét a megkeresett személy.
6. Végig csak a saját cégedről beszél
Amennyiben csak magunkról beszélünk, az egyáltalán nem lesz érdekes a címzettnek. A levél róla szóljon, ne csak a küldő vállalatról!
7. Egyszerre rengeteg ember megkapja
Ez egyértelműen a spam jele. Törekedjünk arra, hogy mindenki csak magát lássa címzettként.
8. Tele van helyesírási hibákkal és elütésekkel
Magától értetődő: ez mindenkit elriaszt.
9. Olyan ember is megkapja, aki nem tartozik a célcsoportodba
Egy technológiai cégeknek szánt küldemény egyértelműen nem lesz érdekes egy oktatásban dolgozó számára. Senki sem szán időt számára irreleváns tartalmakra, így azt javasoljuk, csak olyan címzettekhez juttasd el, akik beleillenek a számodra ideális ügyfél profiljába.
10. A levél tárgya spamre utaló szavakat tartalmaz
Az „ingyenes”, a „szeretnél extra pénzt?” és a „spórolj meg” kifejezések egyértelmű jelentése: spam. Az ilyen tárgyú e-mailek sokszor el sem jutnak a címzett beérkező üzenetei közé.
11. Az iromány tárgya félrevezető
Soha ne próbálkozzunk „már rég nem beszéltünk” és ehhez hasonló tárgy megadásával, mert ez maximum egy pillanatra téveszti meg az olvasót, hosszútávon azonban mindenképp haragot szül majd.
12. Olyan mondatok vannak benne, amelyeket egyértelműen valahonnan kimásoltak
Rögtön ki lehet szúrni, hiszen eltérő színnel vagy betűtípussal íródott.
13. Az egész e-mail másolva van
Nyugodtan használj előre elkészített sablont, de arra mindig ügyelj, hogy az üzenet személyre szabott legyen.
14. Az üzenet csupán egy link
Hiába lehet ez a világ legjobb weboldala, ha előtte nem magyarázod el, mi ez pontosan, és miért is hasznos a címzettnek, kizárt, hogy kinyissa.
Ha valaha kétséged van afelől, hogy az általad készített e-mail levélszemétnek minősül-e, erre az egyszerű szabályra gondolj: ha az üzenet nem elég egyedi ahhoz, hogy csakis az adott személynek szóljon, akkor spam. Addig igazítgasd, amíg igazán specifikus nem lesz.