Mindenek előtt szögezzük le a legfontosabbat: egy közösségi platformon fontos a minőség és a hitelesség, valamint az oldal célközönségét célzó tartalom folyamatos szolgáltatása.
Legyen szó vállalkozásról vagy privát oldalról, sokan már hiúsági kérdést csinálnak a követők számából vagy éppen hogy megítéltetnek általuk.
A közösségi oldalakon kívülről látható interakciókból és számokból még a kívülállók számára is kiderülhet, hogy mennyi energia, befektetés áll egy adott oldal mögött.
Ugyanakkor alacsony költségvetésből, vagy éppen ingyen ugyanúgy lehet eredményeket produkálni – még ha lassabban is. Éppen csak a megfelelő kis kapukat kell hozzá megtalálni.
Egy fitneszterem oldalán furán mutatnának a napkollektorokkal kapcsolatos hirdetések, eszmefuttatások. Először is érdemes logikusan végiggondolni a lájkolók/vevők igényeit, hiszen amint egy kép, videó vagy csupán GIF utat talál közöttük, onnantól fogva a kommentek, megosztások és a lájkok száma akár a csillagos ég lehet.
Még Terike néni, valamint a szolgáltatása is lehet szimpatikus, ha jó a körítés. Egy lényegretörő, ugyanakkor frappáns, a tartalmat valahol magyarázó, közvetlen bemutatkozás igen bizalomgerjesztő lehet, főként azoknak, akik először járnak az oldalon.
A kettőskeresztek korát éljük, amikor is ezek a kis jelek akkora hatalmat kapnak és olyannyira kikerülhetetlenné válnak, hogy az már szinte túlzás. De a hashtagek országokat, embereket, témaköröket kapcsolnak össze pillanatok alatt. Elegendő csak a témához leginkább passzoló (főként angol) szavak elé rakni a kettőskeresztet és akár ázsiai, amerikai követőkkel is bővülhet az oldal lájkolóinak köre. Persze ugyanez működik a magyarokkal is.
Ha vannak versenytársaink, tegyük őket baráttá és reklámozzuk egymást kölcsönösen. Ha például a fent említett konditerem és egy jóga oktató vagy két fitneszterem összefognak, egymás posztjait megosztogatva kölcsönösen elérik a másik fél ügyfélkörét, azaz cross médiát generálnak egymásnak. Ezt nevezzük egy ingyenes win-win helyzetnek.
5. Figyeljünk a követők igényeire!
A dolog egyszerű: amint észrevehetően kevesebbet aktívkodnak vagy éppen ellenkezőleg, akkor annak megfelelően alakítsuk a tartalmakat a közösségi oldalon – ha van, a blog esetében is. A rosszindulatú trolloknak, akik fejvesztve más tartalmat követelnek, nem mindig érdemes felülni, de ha több visszajelzés érkezik, érdemes átgondolni a tematikát. Egy biztos: az aranyos, állatos, megható, vicces tartalmak mindig célt érnek.
A szó szoros ételmében lehet valaki vezér, csak valóban vállalja azt, amit gondol. Mindenki maga mérlegelheti, hogy mennyire és milyen mélyen hajt bele egy vitába. Van az a szint, amikor már nem érdemes egóból válaszolni, ugyanakkor minél többen kommentelnek, annál több ember üzenőfalán jelenik meg a tevékenység. Bizonyára itt is mindenki megtalálja az értékeihez igazított egészséges határokat. Itt szintén érdemes azt is mérlegelni, hogy a saját nevével vagy az oldal nevében reagál-e.
Ugyanakkor a véleményvezérkedés nem összekeverendő az etikátlan, visszataszító megnyilvánulásokkal. Hosszabb távon megtérül, ha a politikai, vallási, nemi hovatartozás témaköreit nagy ívben kikerüli az admin. Ez elvi kérdés, kevés olyan vállalkozás van, ami erre épülne, ha mégis, ott sem érdemes elmenni a személyeskedés, az acsarkodás, a pesszimista vagy a cinikus megjegyzések irányába.
Ha Pista és Mari naponta hírt adnak magukról, aztán hirtelen, minden előzetes bejelentés nélkül eltűnnek, az nem csak gyanús, de követőromboló tett is. Hiszen a lelkes lájkolók sokszor alig várják a következő bejegyzéseket! A követők az elnevezésükből is fakadóan mindig figyelnek az adott személyekre, oldalakra, belőlük lesznek a potenciális vevők, némelyek akár tűzön-vízen át kiállnak az illető vagy az oldal mellett. Van ilyenre példa, nem is egy. Éppen ezért egy hosszabb nyaralás, szünet vagy magánéleti válság idején is illik (finoman) tudatni a követőkkel, hogy ne számítsanak ránk. Ezt leszámítva a folyamatos, jó időben való posztolásokkal kiemelkedő eredményeket lehet elérni.
Ha pedig már tartalomról esik szó: a videók és a képek legyenek a rendszeres stratégiai tartalom részei. Szintén növeli az oldal követőinek elkötelezettségét.
Minden, ami az adott személyt vagy terméket fényezi, szerepeljen az oldalon: tévéműsor, cikk, rendezvény, események, bármi, ami a márka presztízsét emeli mások szemében. Bármilyen apróság színesíti az oldalt, ezért lehetőleg nem is érdemes kihagyni az ilyen alkalmakat.
Azt mondják, ha valakiről csak jót mondanak, az nem fedi a valóságot! Márpedig a OneSoft esetében ez a helyzet! Másfél éve dolgozom velük, sohasem csalódtam! Minden kérésemet időre, pontosan, igényesen teljesítették! Stílusuk elrugaszkodik a megszokottól, újat, szépet, hasznosat alkotnak! A sokszor megterhelő ötletelést is leveszik a vállamról, gondolkoznak helyettem, illetve velem! Kímélik a pénztárcám, haszontalan dolgokba nem rángatnak bele! Öröm velük dolgozni, bátran ajánlom mindenkinek szolgáltatásaikat!
Oravecz Gergely
Hotel Aurora**** - Miskolctapolca
Cégünk, marketing és design tervezéssel foglalkozik, ebből kifolyólag gyakran adódik munkánk során olyan fejlesztéssel és online megvalósítással kapcsoaltos szituáció, amelyben felkészültnek kell lennünk. A OneSoft csapata évek óta olyan profi stratégiai partnerünk, amely készséggel segít megvalósítani terveinket. Adott idő alatt, adott költségvetésből, problémamentesen. Örömmel tölt el, hogy az együttműködés során kitűnő személyes és szakmai kapcsolatban vagyunk.
Frenyó Teodóra
Brand Shui Marketing
Hozzászólások