Mindenek előtt szögezzük le a legfontosabbat: egy közösségi platformon fontos a minőség és a hitelesség, valamint az oldal célközönségét célzó tartalom folyamatos szolgáltatása.
Legyen szó vállalkozásról vagy privát oldalról, sokan már hiúsági kérdést csinálnak a követők számából vagy éppen hogy megítéltetnek általuk.
A közösségi oldalakon kívülről látható interakciókból és számokból még a kívülállók számára is kiderülhet, hogy mennyi energia, befektetés áll egy adott oldal mögött.
Ugyanakkor alacsony költségvetésből, vagy éppen ingyen ugyanúgy lehet eredményeket produkálni – még ha lassabban is. Éppen csak a megfelelő kis kapukat kell hozzá megtalálni.
1. Minőségi tartalmak
Egy fitneszterem oldalán furán mutatnának a napkollektorokkal kapcsolatos hirdetések, eszmefuttatások. Először is érdemes logikusan végiggondolni a lájkolók/vevők igényeit, hiszen amint egy kép, videó vagy csupán GIF utat talál közöttük, onnantól fogva a kommentek, megosztások és a lájkok száma akár a csillagos ég lehet.
2. Profi bemutatkozó
Még Terike néni, valamint a szolgáltatása is lehet szimpatikus, ha jó a körítés. Egy lényegretörő, ugyanakkor frappáns, a tartalmat valahol magyarázó, közvetlen bemutatkozás igen bizalomgerjesztő lehet, főként azoknak, akik először járnak az oldalon.
3. Hashtagek
A kettőskeresztek korát éljük, amikor is ezek a kis jelek akkora hatalmat kapnak és olyannyira kikerülhetetlenné válnak, hogy az már szinte túlzás. De a hashtagek országokat, embereket, témaköröket kapcsolnak össze pillanatok alatt. Elegendő csak a témához leginkább passzoló (főként angol) szavak elé rakni a kettőskeresztet és akár ázsiai, amerikai követőkkel is bővülhet az oldal lájkolóinak köre. Persze ugyanez működik a magyarokkal is.
4. Tartalmak kölcsönös megosztása
Ha vannak versenytársaink, tegyük őket baráttá és reklámozzuk egymást kölcsönösen. Ha például a fent említett konditerem és egy jóga oktató vagy két fitneszterem összefognak, egymás posztjait megosztogatva kölcsönösen elérik a másik fél ügyfélkörét, azaz cross médiát generálnak egymásnak. Ezt nevezzük egy ingyenes win-win helyzetnek.
5. Figyeljünk a követők igényeire!
A dolog egyszerű: amint észrevehetően kevesebbet aktívkodnak vagy éppen ellenkezőleg, akkor annak megfelelően alakítsuk a tartalmakat a közösségi oldalon – ha van, a blog esetében is. A rosszindulatú trolloknak, akik fejvesztve más tartalmat követelnek, nem mindig érdemes felülni, de ha több visszajelzés érkezik, érdemes átgondolni a tematikát. Egy biztos: az aranyos, állatos, megható, vicces tartalmak mindig célt érnek.
6. Véleményvezérkedés
A szó szoros ételmében lehet valaki vezér, csak valóban vállalja azt, amit gondol. Mindenki maga mérlegelheti, hogy mennyire és milyen mélyen hajt bele egy vitába. Van az a szint, amikor már nem érdemes egóból válaszolni, ugyanakkor minél többen kommentelnek, annál több ember üzenőfalán jelenik meg a tevékenység. Bizonyára itt is mindenki megtalálja az értékeihez igazított egészséges határokat. Itt szintén érdemes azt is mérlegelni, hogy a saját nevével vagy az oldal nevében reagál-e.
7. Legyen egy tiltólista
Ugyanakkor a véleményvezérkedés nem összekeverendő az etikátlan, visszataszító megnyilvánulásokkal. Hosszabb távon megtérül, ha a politikai, vallási, nemi hovatartozás témaköreit nagy ívben kikerüli az admin. Ez elvi kérdés, kevés olyan vállalkozás van, ami erre épülne, ha mégis, ott sem érdemes elmenni a személyeskedés, az acsarkodás, a pesszimista vagy a cinikus megjegyzések irányába.
8. Folyamatos aktivitás
Ha Pista és Mari naponta hírt adnak magukról, aztán hirtelen, minden előzetes bejelentés nélkül eltűnnek, az nem csak gyanús, de követőromboló tett is. Hiszen a lelkes lájkolók sokszor alig várják a következő bejegyzéseket! A követők az elnevezésükből is fakadóan mindig figyelnek az adott személyekre, oldalakra, belőlük lesznek a potenciális vevők, némelyek akár tűzön-vízen át kiállnak az illető vagy az oldal mellett. Van ilyenre példa, nem is egy. Éppen ezért egy hosszabb nyaralás, szünet vagy magánéleti válság idején is illik (finoman) tudatni a követőkkel, hogy ne számítsanak ránk. Ezt leszámítva a folyamatos, jó időben való posztolásokkal kiemelkedő eredményeket lehet elérni.
9. Vizuális anyagok
Ha pedig már tartalomról esik szó: a videók és a képek legyenek a rendszeres stratégiai tartalom részei. Szintén növeli az oldal követőinek elkötelezettségét.
10. Hitelesség, referenciák, PR
Minden, ami az adott személyt vagy terméket fényezi, szerepeljen az oldalon: tévéműsor, cikk, rendezvény, események, bármi, ami a márka presztízsét emeli mások szemében. Bármilyen apróság színesíti az oldalt, ezért lehetőleg nem is érdemes kihagyni az ilyen alkalmakat.