Bár napjaink legismertebb közösségi oldala anno egyetemistáknak szánt kommunikációs platformként indult, mára már a hirdetések szempontjából is nagyon fontos felületté alakult át.
A site naponta több mint egy milliárd aktív felhasználót számlál, így nem csoda, hogy a Facebook-marketing kiemelt szerepet kapott az elmúlt évek során. Az oldalon elhelyezett hirdetések számtalan célzási opciót kínálnak, így mindig biztosak lehetünk benne, hogy minden egyes forint megtérül majd, amit erre költünk.
A Hubspot csapata összeült néhány közösségi média szakértővel, hogy megvitassák Facebook hirdetési stratégiájukat. Az általuk leghasznosabbnak ítélt 10 trükköt most veled is megosztjuk:
1. Kövesd nyomon a kvalitatív mutatókat
Fontos, hogy mindig nyilvántartsuk a statisztikákat, és levonjuk belőlük a következtetéseket. A Facebook segítségével tisztában lehetünk vele, mi az, ami tetszett az embereknek, mi az, amit egyenesen imádtak, és mi volt az, ami nem nyerte el a tetszésüket. Mindig pontosan láthatjuk, hány megosztás érkezett egy-egy bejegyzésre, hány kommentet kaptunk. Ezekből a visszajelzésekből remek konklúziót lehet levonni a tartalmak hatékonyságával kapcsolatban.
2. Használd ki a pontos célzási lehetőségeket
Mivel szinte mindenki regisztrált felhasználója az oldalnak, számtalan féle embert elérhetsz rajta keresztül. A rengeteg információnak köszönhetően, amit az emberek magukról feltöltenek, könnyedén kiszúrhatjuk, hogy ki tartozik a célközönségünkbe. Szinte bármilyen egyedi célcsoportot beállíthatunk a hirdetéseinkhez. Megadhatunk érdeklődési köröket, demográfiai adatokat, munkaköri beosztást, szinte bármit, amit csak el tudunk képzelni. Ha pl. egy gyermekeknek ruhát áruló bolt a közelében lakó fiatal anyukákat szeretné elérni, megteheti.
3. Tesztelj különböző kreatív anyagokat
A legjobb eredmény érdekében állíts össze többféle szöveget, és variáld őket különböző grafikákkal. Talán sejtjük, melyik verzió teljesít majd jobban, de biztosak sosem lehetünk benne, és érhetnek meglepetések. Legalább két változatot próbálj ki, majd hasonlítsd össze az eredményeiket. Amelyik sikeresebb, végül arra szánj nagyobb büdzsét.
4. Figyeld meg, mi történik a kattintás után
A Google Analytics segítségével könnyen nyomon követheted, mi történik azután, hogy a felhasználó a honlapodra látogat. Miután a hirdetésre kattintott, mennyi időt tölt a weboldalon, milyen menüpontokat látogat meg, stb. Ennek segítségével megállapíthatod, hogy valóban a megfelelő embereket célzod-e a hirdetéseiddel.
5. Kövesd a trendeket, de ne erőltesd őket
Jól jöhet, ha mindig naprakész tudásod van azzal kapcsolatban, mi az új marketinges divat, de nagyon fontos, hogy csak akkor alkalmazd a saját hirdetési stratégiád részeként, ha illik abba. Ha valami nem a te célközönségedhez szól, ne használd csak azért, hogy up-to-date maradj.
6. Meríts ihletet a versenytársaidtól
A közösségi oldalakon keresztül könnyen láthatod azt is, a konkurenciád mit hirdet, és ennek segítségével levonhatod a megfelelő következtetéseket.
7. Posztolj rövid, kedves videókat
A kisfilmek segítségével könnyedén a lényegre térhetsz, bármiről legyen is szó. Kerüld a fennkölt megfogalmazásokat, legyél közvetlen, barátságos. A leghatékonyabb videók azok, amelyek 30 másodpercnél rövidebbek, nagy felbontásúak, és vidám színeket és arcokat mutatnak. A legjobb, ha feliratot is készítesz hozzá, így akár hang nélkül is bármikor megnézhető.
8. Ne csak a mérőszámokra koncentrálj
A sikert nem elég abban mérni, hogy hány ember kattintott rá vagy nézte meg a hirdetésed, fontos, hogy arra is odafigyelj, számodra mit jelent ez az eredmény, és mennyit költöttél rá. Mi az a cél, amit valójában kitűztél magad elé, és ami igazán értékes számodra? Érdemes abból kiindulnod, mekkora összeget szánsz egy fogyasztó elérésére, és utána ehhez képest értékelni az elérésed.
9. Összpontosíts a mobilos felhasználói élményre
Amikor egy hirdetés elkészül, mindenképp ellenőrizd, hogy fog kinézni okostelefonról megnyitva. A legtöbben ma már mobilról neteznek, így könnyebben eléred őket éles, szöveg nélküli képekkel és egyszerű üzenetekkel.
10. Kísérletezz a videókkal
A Facebook újításainak köszönhetően ma már akár 360 fokos, és élő videót is készíthetünk. A legtöbb fogyasztó szereti a saját szemével látni, hogyan működik az adott termék vagy szolgáltatás, így biztosan nagyobb sikert érhetsz majd el, ha ilyen formában is bemutatod nekik, mit kaphatnak tőled.