Így használd ki foci Európa bajnokságot a marketingedben.

Szakértők szerint halálcsoportba került a magyar válogatott a 2021-es évi Európa Bajnokságon, ahova egyébként kacifántos úton a Nemzetek Ligáján keresztül jutott ki. Ami duplán jó hír: egyrészt azért, mert a 2016-os Európa Bajnokság után másodszor vagyunk kint, másrészt azért is mert több meccset Magyarország rendez. Oké, updateltünk a fociban, de hogyan tudod a foci EB-t a marketingedben használni?

Van, amihez nincs jogod, és van, amihez késő

A következő 2-3 mondat elkeserítő lesz számodra, mert mire ezt a cikket olvasod, ezekre a marketing és pénzszerző megoldássokra már nem lesz lehetőséged (kicsit ezért is rakjuk ki a cikket akkor amikor már elkezdődtek a meccsek).

Már lemaradtál a mörcsökről, azaz azokról a termékekről, amelyeket hivatalosan árulhatnál - a mezekről, a kulcstartókról, a trikolóros akármikről -  és minden egyébről. Sőt, késő is lenne ahhoz, hogy megszerezd a jogot rájuk, hiszen mire megkapod vége az Eb-nek, ráadásul hatalmas befektetés. Szóval ezt a vonalat majd 3-4 év múlva (vagy jövőre, ha valami csoda folytán kijutunk a vébére)  (és befektetést is igényel).

Ettől még van néhány olyan lehetősége, amivel rá tudsz ülni az EB hullámra, foglalkozzon is a céged bármivel. Íme pár ötlet. 

A tippversenyek.

Ha van Facebook oldalad, ott közönséged, akkor szinte teljesen mindegy, hogy gyertyát, cipőt árulsz, coach vagy, vagy programozó, készíthetsz (egyszerű) tippversenyeket.

Kérd meg a rajongóidat (posztokban), hogy tippeljenek. Szinte bármire. Megkérdezheted, hogy melyik csapat nyer, hogy hány gól lesz, mennyi sárga lap, ki jut tovább? Rengeteg tippelős kérdést tehetsz ki – és ha most valamiféle márkaépítő mentorok lennénk azt mondanánk, hogy összehozhatod vele az embereket – de ez ennél azért egyszerűbb. Játszotok, jól érzitek magatokat és együtt izgultatok.

 

Social media nyereményjátékok

Nem csak tippversenyt találhatsz ki, hanem nyereményjátékokat is. Itt is bármit kérdezhetsz (hány gól lesz, ki rúgja, mennyi lesz a végeredmény) a különbség a tippek és eközt az, hogy aki itt helyesen válaszol, aki eltalálja nyerhet.

Ebben az eufórikus állapotban nem szükségesek jelentős nyeremények és még az sem feltétlen fontos, hogy a nyeremény szorosan kapcsolódjon a cégedhez a szolgáltatássokhoz. Éppen elég, ha lehet izgulni, nyerni a közösségi médiában és beszélgetni.

 

Adj kedvezményt

Marketingszempontból az is jó ötlet, ha az Eb miatt kedvezményt (kedvezményeket) nyújtasz a vásárlóidnak. Ha most kicsit idegenkedsz a ténytől, nem kell: olyan ez, mint a Joy napok vagy éppen a céged szülinapi ünneplése. Kigondolhatsz egy hosszabb (az EB 4 hétig tart) vagy akár hetente változó akciókat / kedvezményeket. Persze, kösd össze az EB-vel, mindig hivatkozz rá, és legyen az az időtartalma.

 

Adj (játékos) kedvezményt

Nincs új a nap alatt, sokan megtették már azt, hogy bizonyos százaléknyi kedvezményt adtak valamire valamiért. Ez most nagyon homályosan hangzott, de egyetlen példával kivilágosodik: van cég, aki annyi százalék kedvezményt ad, ahány Celsius fok van, vagy ahány fokos a Duna (ebben az a jó, hogy soha nem lesz 30-nál több, vagy a Balaton is ilyen). (Most a legújabb az, hogy egy kocsma azt hirdette, hogy ha a magyar válogatott megnyeri az Európa Bajnokságot, akkor 3 napig ingyen lehet náluk inni)

Te is kigondolhatsz ilyen kedvezményt: mondjuk annyi százaléknyi kedvezményt adsz, ahány fok lesz a meccs kezdetekor, vagy annyit ahány szöglet lesz. Az a fontos, hogy menj biztosra, bele ne csússz abba a hibába, hogy véletlen vállalhatatlan lesz a kedvezmény mértéke.

Persze, emellett rengeteg marketingötletet kigondolhatsz még, olyanokat, amik összeköthetők az EB-vel. Tippeltethetsz a győztesre, játszhatsz zászló vagy nemzetfelismerőt: a lényeg az, hogy bármit is teszel, tedd gyorsan, mert – tudod – a magyar csapat halálcsoportban van, szinte semmi esélye sincs a továbbjutásra ezért heteken belül lecseng majd az őrült futballáz.

Ha tetszik, kérjük oszd meg

Kezdjük el a közös munkát, kérje díjmentes ajánlatunkat

Ajánlatkérés »